نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک

رنگ پلاستیک از دیگر رنگ ها برای نقاشی ساختمان می باشد و نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک دارای یک سری نکات بسیار مهم می باشد که ما سعی داریم تا در وبسایت ساختمانی کار آنها را برای شما شرح داده و در مورد ویزگی های کلیدی رنگ پلاستیک بیشتر صحبت کنیم. رنگ پلاستیک ار رنگ های پر مصرف در رنگ آمیزی بوده و ماده اصلی آن هم لاتکس می باشد و در دو دسته کلی قرار می گیرد. اولین دسته رنگ های تمام پلاستیک و دسته دیگر رنگ نیمه پلاستیک می باشد. شاید این رنگ ها به طور 100 درصد قابل شستشو نباشد اما می تواند با ویژگی های دیگر خود شما را برای استفاده از آن تحت تاثیر قرار دهد. این رنگ ها هزینه هایی به مراتب پایین تر نسبت به رنگ های روغنی داشته و می توان با سرعت بالا آنها را اجرا نمود.

از طرفی شاید عمر مفید این رنگ بسیار کوتاه باشد اما برای جاهایی که می خواهند هر چند سال یک بار رنگ آمیزی مجدد کرده و فضای خانه خود را متحول سازند رنگ پلاستیک می تواند بهترین گزینه باشد. برای رنگ آمیزی یا نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک می توان از قلم مو یا اسپری و حتی غلطک استفاده نمود ، اما بیشتر نقاشان ترجیح می دهند تا از غلطک استفاده نمایند. برای اجرای رنگ پلاستیک روی گچ نو نیازی به بتونه ماستیک نبوده ولی در صورتی که سطح مورد نظر صاف نبوده باید سطح مورد نظر با روغن الیف درجه یک پوشانده شده و بعد از آن هم با تونه کامل سطح نسبت به ترمیم اقدام نمود. لازم به ذکر است که هزینه های آن جداگانه از کارفرما اخذ می شود. رنگ پلاستیک به راحتی اجرا شده و سرعت خشک شدن آن نیز بسیار بالا می باشد و بیشتر برای سقف ها استفاده می شود.

نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک

معرفی مرحله های نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک

رنگ آمیزی با رنگ پلاستیک دارای مراحل مختلفی می باشد که باید با دقت و مرحله به مرحله انجام شود. در این قسمت از مقاله سعی داریم تا ضمن معرفی این مراحل نکاتی را نیز در مورد هر مرحله برای انجام بهتر شما انجام دهیم :

1 – برای اولین مرحله می بایست تا ضمن انتخاب یک رنگ نسبت به بررسی سطح اقدام کنید. اگر در صورتی که زیرکار شما گچ بوده می بایست یک دست رنگ را به عنوان آستر زده تا سطح مورد نظر قابل بتونه کاری شده ولی اگر از قبل دیوار رنگ شده نیازی به این کار نبوده و مستقیما بتونه کاری را انجام دهید.

2- برای بتونه کاری ابتدا باید بتونه پلاستیک درست کنید و این نوع بتونه با بتونه روغنی متفاوت بوده و مانند درست نمودن گچ می باشد. ما در ابتدا باید کمی مل را در ظرف ریخته و مقدار رنگ پلاستیک و اب نیز به آن اضافه نمایید و به خوبی هم بزنید. حالا بتونه شما آماده شده و می توانید بتونه کاری را شروع کنید. در صورتی هم که بتونه سفت شد کمی به آن رنگ و یا آب اضافه کرده و در صورت شل شدن نیز به آن مل اضافه نمایید.

3- حال نوبت زیرکاری می باشد و باید ترک ها را باز نموده و در صورتی که سطحی باشد از بتونه و در صورت عمقی بودن نیز با کمک گچ این ترک ها برطرف شود و سطح نیز لکه گیری و صاف شود ، برای این کار می توانید از کاردک و تیغ مناسب نیز استفاده نماید.

4- بعد از زیرکاری سطح مورد نظر با کمک سنباده کاری باید صاف و یکدست شود در صورتی که دیوار خیلی زبر بود باید از سنباده های 100 یا 120 و در صورتی که خیلی خراب نبود نیز می توانید از سنباده 120یا 150 استفاده نمایید.

5- در مرحله بعد همهچیز آماده رنگ کاری می باشد. برای رنگ کاری سقف ها بهتر است از رنگ های سفید استفاده کره و برای بهتر شدن نیز کمی لاجورد به آن اضافه نمایید. برای اضافه کردن لاجورد نیز باید بدانید که نباید لاجورد را مستقیما به رنگ اضافه کنید و بایستی ابتدا آن را در نیم لیتر آب حل نموده و بعد با رنگ مخلوط نمایید. حال رنگ سقف شما آماده بوده و می توانید رنگ آمیزی سقف را شروع نمایید. با افزودن کمی آب در حدود 60 درصد ( با احتساب آب اضافه شده به لاجورد) می توانید رنگ را شل نموده و با غلطک و قلم مو رنگ آمیزی را انجام دهید.

6- برای رنگ کاری دیوار نیز رنگ های کرم یا استخوانی را می توانید اتسفاده کنید. برای درست نمودن رنگ استخوانی باید مقدار کمی گل ماش را در ظرفی ریخته و آنرا شل کرده و به رنگ سفید اضافه نمایید. حالا می توانید دیوار را با رنگ استخوانی رنگ نمایید.

نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک

کاربرد نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک در ساختمان

نمی توان کاربرد رنگ پلاستیک در ساختمان را محدود ساخت اما می توان برای آن یک سری اولویت ها و مهمترین استفاده ها را برشمرد. اولین استفاده ای که می توان از آن نام برد مربوط می شود به استفاده کردن از رنگ پلاستیک برای آستر زدن که سبب می شود تا رنگ لایه نهایی به شکل بهتری روی دیوار نشسته و کیفیت کار نقاشی تا حد زیادی بالاتر برود. استفاده دیگر آن مربوط به رنگ آمیزی سقف اتاق خواب ها می باشد زیرا این محل امکان کثیفی پایینی داشته و بهتر است تا از رنگ های پلاستیک استفاده کنید تا هزینه ها نیز کاهش پیدا کند. برای رنگ آمیزی دیوارها نیز می توانید از رنگ پلاستیک استفاده کنید اما در صورتی که احساس می کنید امکان کثیفی آن وجود دارد یا کودک در خانه دارید بهتر از قید رنگ پلاستیک را بزنید و از رنگ های دیگر استفاده کنید. نقاشی با رنگ پلاستیک دردسر رنگ های دیگر را نداشته و برای ساخت آن باید رنگ و آب را با نسبت نه به یک ترکیب نمود و دقت نموده رنگ ساخته شده نه خیلی رقیق و نه خیلی غلیظ باشد زیرا سبب پایین آمدن کیفیت شده و یا شما را مجبور می کند چند دست رنگ بزنید. از طرفی برای رنگ آمیزی غلتک و پیستوله و قلم مو را می توانید استفاده کنید اما در صورت مبتدی بودن بهتر است از قلم مو استفاده نکنید زیرا ممکن است رد موهای آن بر روی دیوار بماند

ویژگی های منفی نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک

1- این رنگ در زمان بسیار کوتاه در حدود 12 تا یک روز خشک می شود

2- اجرای این رنگ بسیار سریع می باشد

3- برای اجرای آن هم جز آب به افزودنی دیگری نیاز نیست

4- اجرایرنگ پلاستیک بسیار آسان و راحت می باشد

5- به دلیل ترکیب با آب این رنگ بوی زننده و بدی ندارد

6- شما می توانید متناسب با رنگ دکوراسیون داخلی هر رنگ مناسبی را انتخاب کنید

ویژگی های منفی نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک

1- این رنگ در برابر رطوبت مقامت بسیاری ندارد

2- این رنگ قابل اجرا روی سطوح فلزی از جمله درب و پنجره های فلزی نمی باشد

3- این رنگ در فضاهای شلوغ مستع کثیف شدن سریع می باشد

4- اگر با قلممو آن را اجرا کنید رد قلم مو روی دیوار باقی می ماند

5- این رنگ در مقایسه با رنگ ها روغنی و دیگر رنگ ها عمر و دوام کمتری دارا است

نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک

چند نکته برای اجرای بهتر رنگ پلاستیک

برای اینکه سطح آماده شود اول باید آن را بررسی کنید. اگر گچ مرده بود باید روی آن سنباده نرم زده و سپس یک دست پرایمر اکریلیک بزنید. اگر هم رنگ روغنی بود یک سنباده نرم روی آن بزنید. این کار باعث می شود تا سطح آماده شده و از پوسته پوسته شدن رنگ جلوگیری شود. برای سنباده هم توصیه ما سنباده 150 می باشد. برای اینکه دستتان رنگی نشود قبل از شروع کار آن را با وازلین یا روغن چرب کنید و سپس بعد از تمام شدن کار نقاشی آن را با آب گرم تمیز کنید. اگر هم رنگ روی جایی ریخن باید قبل از خشک شدن با یک پارچه مرطوب آن را تمیز کنید سعی کنید فاصله بین هر دست رنگ زدن کمتر از 2 ساعت نباشد و خشک شدن کامل رنگ پلاستیک تا 7 روز زمان می برد.

منبع: ساختمانی کار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *