قیمت نقاشی ساختمان

شاید شما هم نیاز داشته باشید که منزل خود را رنگ آمیزی یا نقاشی کنید ولی از قیمت نقاشی ساختمان و تعرفه های خبر ندارید و نمی دانید اصلا این قیمت چگونه و بر چه اساسی تعیین می شود و چه عواملی می تواند بر روی آن تاثیر گذار باشد. پس بهتر است شما از قبل در مورد محدوه قیمتی نقاشی ساختمان و نحوه محاسبه آن اطلاعاتی را داشته باشید تا در حین دریافت قیمت بتوانید در مورد آن بحث یا با نقاش ساختمان مشورت کنید.

قیمت های نقاشی ساختمان به دلیل افزایش یکباره قیمت ارز تا حد زیادی بالا رفته و برای سالهای 98 این هزینه ممکن است برای مشتریان کمی بالا به نظر برسد. این افزایش قیمت بیشتر بر روی متریال و رنگ ها بوده و دستمزد نقاش افزایش چندانی نداشته است. ما سعی می کنیم تا در این مقاله از سایت در مورد قیمت نقاشی و عواملی را که باید درهنگام محاسبه آن مورد بررسی قرار دهید را مرور نماییم. پس همراه ما در سایت ساختمانی کار باشید.

تعرفه و قیمت نقاشی ساختمان برای سال 1398

شاید شما هم به دنبال محدوده قیمتی برای نقاشی ساختمان هستید و می خواهید بدانید این محدوده قیمتی به چه شکل بوده و بر اساس هر متر مربع چقدر می باشد. در این بخش ما حداقل و حداکثر قیمت نقاشی ساختمان را برای سال 98 همراه با حساب نمودن هزینه مصالح و دستمزد نقاش برای شما آماده کرده ایم تا از آن استفاده کنید. نتیجه محاسب ما را را می توانید در جدول زیر مشاهده و از آن استفاده نمایید :

نوع رنگ حداقل قیمت به ازای متر مربع(تومان) حداکثر قیمت به ازای متر مربع(تومان) توضیحات
رنگ روغن 14,000 21,000 قیمت بر اساس زیرسازی افزایش پیدا می کند
رنگ پلاستیک 7,000 10,000 اجرای رنگ پلاستیک درجه 1
رنگ اکریلیک 12,500 21,000 وابسته به زیرسازی و نوع پرایمر مورد استفاده
رنگ مولتی کالر 10,000 17,000 بسته به نوع و کیفیت رنگ مورد استفاده
رنگ بلکا 8,500 20,000 وابسته به کیفیت سطح مورد نظر دارد

قیمت نقاشی ساختمان

محاسبه متراژ برای نقاشی ساختمان

حالا که قیمت نقاشی ساختمان را برای هر متر مربع را بدست آوردید نیاز است تا متراژ لازم را برای نقاشی نیز محاسبه کنید تا بتوانید قیمت را متناسب با متراژ ساختمان خود برآورد سازید. اصولا برای محاسبه متراژ مورد نظر نیاز است تا بنای آن واحد را در 3 ضرب کرده تا متراژ مورد نظر را برای رنگ آمیزی را بدست بیاورید. به طور مثال اگر وحاد شما 80 متری می باشد پس متراژ تقریبی برای نقاشی حدود 240 متر مربع می باشد. گاهی نیز می خواهید ابزارها را رنگ دیگری غیر از رنگ اصلی بزنید که هر متر طول آن معادل نصف قیمت دیوار اضافه می شود.

چارچوب ها نیز بر اساس تعداد و طول آن محاسبه می شوند. اما لازم است این را بگوییم که این مقدار به صورت تقریبی بوده و ممکن است برای دو واحد یک اندازه متفاو باشد و دلیل آن نیز ممکن است دلایل گوناگونی داشته باشد از جمله اینکه یک واحد یک خوابه باشد و واحد دیگر دو خوابه باشد یا یکی کمد دیواری داشته باشد و دیگری نداشته باشد. پس این مقداری که محاسبه می کنیم تقریبی بوده و باید اضافات نیز به متراژ آن افزوده شود. امیدواریم با خواندن این نکات بتوانید مقدار تقریبی متراژ مورد نیاز برای نقاشی را به خوبی بدست بیاورید.

نکات مهم برای مقایسه قیمت نقاشی ساختمان

شاید شما هم می خواهید بدانید قیمت اعلام شده توسط نقاشی ساختمان را بررسی کنید و نیم دانید چطور بتوانید بین قیمت های اعلام توسط چند نقاش بهترین قیمت را بر اساس کیفیت و موارد خواسته شده را انتخاب کنید. در این زمینه نکاتی موجود دارد که سعی می کنیم تا در موردشان بحث کنیم. سعی کنید بک نوع رنگ و برند را برای نقاشی انتخاب کنید و از نقاش بخواهید تا بر اساس اون رنگ مد نظر به شما قیمت را اعلام کنند و اینگونه مقایسه کردن قیمت ها راحت تر می باشد. البته می توانید خودتان رنگ مورد نیاز برای نقاشی را فراهم سازید اما به خاطر مشکلات احتمالی بعدا سعی کنید فقط نام برند و نوع رنگ را انتخاب کنید تا رنگ را خود نقاش تامین کند.

کیفیت نقاشی نیز بنا بر تعداد دست های رنگ بر روی سطح بستگی دارد. شما می توانید این را به نقاش بگویید که مثلا 2 دست رنگ بعد از رنگ آستر زده شود. البته همین که شما به نقاش بگویید که پوشش نهایی باید با کیفیت باشد نقاش خودش هر چند دست رنگی را که باید انجام شود نیز قبول می کند. تعیین زمان هم می تواند بسیار مفید واقع شود تا برنامه ریزی درستی داشته باشید. از این رو سعی کنید خیلی روی زمان سریع پافشاری نکنید که کیفیت پار پایین نیاد. اینکه نقاش محل را دیده و بر اساس فاکتورهای خودش یک قیمت را اعلا دارد بهتر از این می باشد که از راه دور یک قیمت بگوید. البته متاسفانه به دلیل اینکه خیلی ها نقاش را به محل کشانده و پیگیری نمی کنن نقاشان سعی می کنند تا یک قیمت را اعلام کنند و در صورت نیاز بعدا برای بازدید بروند.

نحوه محاسبه بسیار مهم است و بهتر است از نقاش بخواهید بگویید چگونه قیمت را محاسبه می کند که هر دو طرف ماجرا بهتر متوجه شوند که بر اساس چه چیز هایی و به چه صورتی قیمت اعلام شده است. شما می بایست در کنار قیمت نقاشی در مورد قیمت نقاشی درب ها و گچ بری ها و ستون ها و موارد دیگر نیز از نقاش سئوال بپرسید و قیمت آنرا بدست بیاورید. دیدن نمونه کارهای قبلی نقاش و سئوال از کارفرمای قبلی می تواند شما را تا حد زیادی با کیفیت کار نقاش آشنا سازد و اینکه کیفیت مار های قبلی چگونه بوده است.

با همه مواردی که گفته شده بود شما باید در نهایت بر اساس همه چیز هایی که هست و می خواهید یک قیمت کلی از نقاش بپرسید و قیمت نهایی را یادداشت نمایید. شاید این متن کمی طولانی شد ولی همه موارد گفته شده جز بازدید نمونه کارهای قبلی شاید در حد چند دقیقه وقت شما را بگیرد و نقاشان حرفه ای در همین زمان می توانند همه چیز را محاسبه و قیمت دقیقی را به شما اعلام کنند. این موارد شما را از مشکلات احتمالی بعدی نیز رها کرده و می دانید همه چیزهایی را که می خواستید نقاش در محاسبه مد نظر قرار داده است.

قیمت نقاشی ساختمان

بررسی عوامل موثر بر قیمت نقاشی ساختمان

نقاشی ساختمان از ابتدا تا انتها شامل موارد گوناگونی می شود که باید حتما لحاظ شود. مراحلی چون آماده سازی و بتونه کاری و زیر سازی و رنگ آمیزی درب و پنجره ها که باید به صورت دقیق انجام شود. در این بخش قصد داریم تا عواملی را که بر روی قیمت تمام شده نقاشی تاثیر می گذارد را بررسی کنیم.

اولین موردی که به طور مستقیم روی قیمت تاثر می گذارد متراژ فضا بر اساس متر مربع می باشد. بر اساس این متراژ مقدار مورد نیاز رنگ و دستمزد نقاش محاسبه می شود. دومی مورد مربوط به اتاق ها می شود. طبیعتا هر چقدر که تعداد اتاق خواب ها بیشتر می شود متراژ افزایش یافته و هزینه نیز افزایش خواهد داشت. ارتفاع دیوار ها نیز در افزایش متراژ تاثیر گذار بوده و طبیعتا هزینه را نیز بالا می برد.

رنگ ها نقش اساسی در قیمت تمام شده دارند و هر چقدر که برند رنگ مورد نظر مطرح تر باشد قیمت آن نیز بالاتر است. بافت دیوار نیز مهم بوده و دیوار های غیر گچی یا بافت دار که با مصالح تزئینی طراحی شده اند مقدار بیشتری رنگ را طلب می کنند. کارهای حساسی مانند رنگ آمیزی گچ بری و سقف کاذب زمان بیشتری می خواهد که روی قیمت کلی تاثیر می گذارد.

زیرسازی های نقاشی برای شروع کار نیز نقشی مهم داشته و گاهی نیاز است زمان زیادی را صرف تعمیرات و اصلاحات شود. طبیعتا فضاهای قدیمی یا جاهایی که از آخرین نقاشی زمان زیادی گذشته است نیاز به تعمیرات داشته ساسای دارد. آخرین مورد هم مربوط به هزینه ایاب و ذهاب می شود که به هزینه نهایی اضافه خواهد شد. اینها مواردی بود که ممکن است هزینه های اعلام شده را بالاتر ببرد.

 

جمع بندی

شاید اگر قیمت های اعلام شده و مصوب اتحادیه نقاشان ساختمان را ببینید متوجه شوید که قیمت های اعلام شده توسط نقاشان پایین تر است و دلیل آن هم فضای رقابتی در این حوزره می باشد. البته گاهی دیده شدن نقاشان برای این کاهش قیمت کیفیت کار را نیز پایین می آورند و شما باید به این مورد دقت نمایید. این را هم بدانید نقاشی یک هنر بوده و نقاشان هزینه هنر خود را می گیرند و نقاشان حرفه ای از ظرافت کار نیز نمی گذرند. اگر می خواهید خانه شما به بهترین شکل نقاشی شود پس باید هزینه آن را نیز بر اساس کیفیت مد نظر داشته باشید و اینکه یک کار با کیفیت با هزینه ناچیز همخوانی نخواهد داشت.

منبع: سایت ساختمانی کار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *