نقاشی پارکینگ ساختمان | اصول رنگ آمیزی پارکینگ + رنگ مناسب آن

امروزه بیشتر ساختمان هایی که در شهر ها ساخته می شود دارای پارکینگ می باشد و از این رو نقاشی پارکینگ ساختمان ها نیز دارای اهمیت زیادی بوده و باید به بهترین شکل ممکن انجام شود. با توجه به تردد زیادی که در پارکینگ ها وجود دارد ممکن است به مرور کف، دیوار و سقف پارکینگ ها کثیف شوند و از این رو لازم باشد تا رنگ آمیزی پارکینگ انجام شود. نقاشی پارکینگ دارای نکات زیادی می باشد که کارفرما یا مجری باید همواره آنها را رعایت نمایند. در مجتمع های بزرگ باید رنگ انتخابی و طرح مورد نظر برای پارکینگ مورد توافق همه باشد.

در پارکینگ های بزرگ و طبقاتی نیز برای رنگ آمیزی دیوار ها و سقف گزینه های بسیاری وجود دارد و برای کف نیز به جهت تردد بسیار زیاد و استفاده از علائم ترافیکی از کفپوش اپوکسی استفاده می شود. رنگ پارکینگ باید به گونه ای باشد که فضا را تاریک و بی روح نکرده و به زیبایی بیشتر ساختمان کمک نماید. اگر نیاز به نقاشی پارکینگ آپارتمان دارید این مقاله می تواند کمک کند تا مناسب ترین رنگ را انتخاب نموده و نحوه انجام رنگ آمیزی سقف و دیوار ها را متوجه شوید.

دلایل نیاز به نقاشی پارکینگ ساختمان

برای نقاشی پارکینگ دلایل زیادی وجود دارد که باعث می شود که پارکینگ نیاز به رنگ آمیزی داشته باشد و اهمیت نقاشی را مشخص می کند. این دلایل شامل موارد زیر می شود:

  • زیبایی: مهمترین دلیل برای اینکه نیاز به نقاشی پارکینگ باشد، کثیف شدن و تغییر رنگ بخش های مختلف می باشد که باعث می شود تا زیبایی آن کاهش پیدا کند و با رنگ آمیزی آن، زیبایی پارکینگ فراهم شود.
  • ترمیم: گاهی نیز به دلایل مختلف ممکن است تا بخش هایی از پارکینگ دچار آسیب شده باشد و از این رو لازم باشد تا بخش هایی از آن که آسیب دیده مجدد رنگ آمیزی شود.
  • تغییر: ممکن است به دلیل استفاده از پوشش های دیگر یا رنگ های تیره فضای پارکینگ بسیار تاریک باشد و روشنایی مناسب را نیز نداشته باشد. در این مواقع با رنگ آمیزی و استفاده از رنگ های مناسب و روشن فضای پارکینگ تغییر پیدا می کند.
  • علائم ترافیکی: ممکن است در پارکینگ های بزرگ یا حتی آپارتمان به دلیل بی نظمی لازم باشد تا با رنگ آمیزی کف و یا علائم ترافیکی در دیوار ها نظم پارکینگ افزایش پیدا کند.

نحوه نقاشی پارکینگ ساختمان

برای نقاشی پارکینگ ساختمان در مرحله اول باید رنگ مناسب برای هر بخش انتخاب شود و رنگ مورد نیاز تهیه شود. آماده سازی فضا نیز بخش بعدی است که باید انجام شده و تهویه مناسب ایجاد شود. از سوی دیگر هر ترک و یا نقصی بر روی سطح وجود داشته باشد در ابتدا باید این نواقص برطرف شده تا نسبت به رنگ آمیزی اقدام شود. در بخش بعدی رنگ آمیزی سقف انجام می شود و بعد از آن نیز رنگ آمیزی دیوار ها شروع می شود. برای رنگ آمیزی کف نیز در صورتی که نیاز باشد می تواند از انتخاب های مختلفی بهره گرفت که یکی از آنها کفپوش اپوکسی می باشد که امکان انجام طرح های مختلف و علائم ترافیکی را داشته و بنابر میزان تردد برای کف تصمیم گیری شده و در نهایت کار رنگ آمیزی پارکینگ ساختمان تمام می شود.

نقاشی پارکینگ ساختمان

رنگ مناسب نقاشی پارکینگ

پارکینگ ها عموما در طبقه همفک یا زیر همکف قرار داشته و به همین دلیل نور مناسبی ندارند و باید با کمترین نورپردازی فضای روشنی را به وجود آورد. این رنگ باید رضایت همه افراد ساخمان را به همراه داشته باشد و باید در اتخاب رنگ نیز به موارد مختلفی توجه نمود. پارکینگ بخش های مختلفی دارد و انتخاب رنگ سقف، دیوار ها و حتی کف پارکینگ نیز نکات مربوط به خود را دارد.

آماده سازی پارکینگ برای نقاشی

برای رنگ آمیزی هر فضایی لازم است تا ابتدا محیط به صورت کامل تمیز شود و بدون هیچ گونه گرد و غباری باشد. از سوی دیگر رطوبتی نیز نباید در پارکینگ وجود داشته باشد چون باعث کاهش چسبندگیمی شود. با توجه به محیط بسته پارکینگ و عدم تهویه مناسب باید از تجهیزات حفاظت شخصی و ماسک استفاده نمود. تا جایی که امکان دارد باید تهویه مناسب برای فضا ایجاد شود تا هم مشکلی برای نقاش به وجود نیاد و هم اینکه رنگ به سرعت خشک شده و پارکینگ قابل استفاده شود. برای کف نیز باید مواد شیمیایی یا مایعات مربوط به خودرو که در کف ریخته شده است تمیز شود و بسته به نوع کف این تمیز شدن متفاوت می باشد. همچنین اگر بخشی از سطح دچار ترک یا نقص بود نیز باید ترمیم شود زیرا بر روی نتیجه نهایی اثر منفی می گذارد. در مقاله آموزش نقاشی ساختمان در زمینه آماده سازی سطح نوشته شده است.

نقاشی سقف پارکینگ

برای سقف پارکینگ باید از رنگ مناسب استفاده شود و شاید برخی تصور کنند به دلیل آلایندگی زیاد در فضای بسته پارکینگ و برای جلوگیری از کثیف شدن سقف باید از رنگ های تیره استفاده شود تا کثیفی آن کمتر دیده شود. شاید این دلیل توجیه پذیر باشد اما معایب استفاده از رنگ های تیره برای سقف بیشتر بوده و باعث می شود تا هم محیط پارکینگ تاریک شده و هم سقف آن کوتاه تر به نظر برسد و از این رو رنگ مناسبی برای این فضا نمی باشد. برای سقف باید از رنگ های روشن استفاده نمود و برای اینکه به راحتی سطح تمیز شود نیز می توان از رنگ های مولتی کالر یا رنگ روغن استفاده کرد. برای پارکینگ هایی که سقف آن از سیما می باشد می توان از رنگ کنیتکس یا رنگ روغن استفاده نمود و در موارد دیگر رنگ های مولتی کالر و رنگ پلاستیک گزینه مناسبی می باشد.

قیمت نقاشی پارکینگ

نقاشی دیوار پارکینگ

بعد از نقاشی سقف لازم است تا دیوار ها نیز رنگ آمیزی شود. برای رنگ آمیزی دیوار پارکینگ نیز می توانید از رنگ های روشن استفده نمایید تا هم فضای بزرگ تری نشان دهد و هم بیش از حد تاریک نباشد. برای رنگ آمیزی دیوار می توانید از رنگ های روغنی یا کنیتکس مات استفاده کنید. اینکه بهتر است از رنگ های براق استفاده نکنید مربوط می شود به دو دلیل که مربوط به عدم بازتاب نور چراغ خودرو ها و مورد دوم نیز مربوط به نور کم محیط پارکینگ می باشد که در رنگ های براق باعث زیبایی کمتر آن می شود. برای انتخاب رنگ مناسب نیز باید به جنس دیوار پارکینگ نیز توجه داشته باشید. اگر سطح دیوار گچی است می توانید از رنگ کنیتکس که دوام بالایی دارد استفاده نمایید. همچنین اگر سطح دیوار سیمانی بود نیز می توانید از رنگ های روغنی، مخصوص نما، کنیتکس یا اکریلیک استفاده کنید.

رنگ آمیزی درب پارکینگ

در نقاشی پارکینگ آپارتمان باید توجه کافی به رنگ آمیزی بخش های دیگر چون درب پارکینگ را نیز داشت زیرا در کنار نمای ساختمان اولین جایی است که افراد موقع ورود به ساختمان می بینند. برای نقاشی این درب های فلزی باید ابتدا یک لایه ضد زنگ و آستر زده شود. از سوی دیگر می توانید متناسب با رنگ و نوع نما از رنگ های مناسب استفاده نمایید تا با اجزای دیگر ساختمان تناسب داشته باشد. رنگ نمودن درب پارکینگ جدا از زیبایی که به وجود می آورد باعث می شود تا از درب در مقابل نور خورشید، رطوبت و عوامل دیگر محافظت شود. استفاده از رنگ روغنی برای درب باعث می شود تا علاوه بر دوام بیشتر زیبایی کافی را نیز داشته باشد.

رنگ آمیزی کف پارکینگ

یکی دیگر از بخش های نقاشی پارکینگ ساختمان مربوط به رنگ آمیزی کف می باشد. جنس کف پارکینگ می تواند بسیار متفاوت باشد، در برخی موارد آسفالت بوده و یا برخی مواقع سیمان می باشد. شاید رنگ آمیزی برای کف پارکینگ برایتان سئوال ایجاد کرده باشد که در کجا باید انجام شود. با کمک رنگ آمیزی کف پارکینگ می توانید مکان پارک خودرو ها را مشخص نموده و یا از علائم ترافیکی استفاده نمایید تا نظم بهتری در پارکینگ ایجاد شود. با توجه به تردد زیاد در پارکینگ باید رنگ های مورد استفاده دوام کافی را داشته باشند. در پارکینگ های عمومی از کفپوش اپوکسی برای کف استفاده می شود. برای نقاشی علائم و جایگه پارک خودرو نیز می توان از رزین اپوکسی استفاده کرد که چسبندگی بالایی را دارد. رنگ انتخابی و نحوه اجرا نیز در زیبایی پارکینگ دخیل می باشد.

رنگ آمیزی پارکینگ ساختمان

استفاده از کفپوش اپوکسی

برای پارکینگ هایی که تردد زیادی دارند باید از پوشش و رنگ های با دوام و مقاوم استفاده شود و یکی از پوشش های مناسب در این زمینه کفپوش اپوکسی پارکینگ می باشد. این رنگ باعث می شود تا دوام زیادی کف پارکینگ در مقابل تردد زیاد خودرو و مایعات و کثیفی داشته باشد و به راحتی نیز تمیز شوند. رنگ اپوکسی می تواند برای اجرای علائم ترافیکی در کف پارکینگ نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

نکات مهم نقاشی پارکینگ

برای نقاشی پارکینگ نکات زیادی وجود دارد که اکیپ های حرفه ای همواره آنها را رعایت می کنند یا سئوالات مورد نیاز را از کافرما پرسیده و همچنین مواردی را که باید از آن اطلاع داشته باشند را می گویند. اگر پارکینگ بزرگ بود باید برنامه ریزی مناسبی برای نقاشی پارکینگ ساختمان انجام شود تا همه چیز طبق برنامه ریزی انچام شود. بهتر است تا قبل از شروع نقاشی تمامی وسایل اضافی از پارکینگ جمع آوری شود تا سرعت رنگ آمیزی بالاتر رفته و مشکلات احتمالی به حداقل برسد. برای شماره گذاری کف یا دیوار پارکینگ نیز می توان از شابلون استفاده نمود.

جمع بندی

پارکینگ یکی از بخش های مهم در ساختمان بوده و به همین علت نیز باید همواره تمیز و دارای نور مناسب باشد. برای نقاشی پارکینگ ساختمان نکات زیادی را باید بدانید و اینکه نحوه رنگ آمیزی به چه شکل می باشد. باید برای نقاشی از رنگ های مناسب استفاده نموده و توجه کافی به محیط و جنس کف یا دیوار ها داشته باشید. هر بخش از نقاشی سقف، دیوار و کف باید بر اساس نکاتی انجام شود تا در نهایت نتیجه نهایی قابل قبول باشد. از طرف دیگر باید بدانید هزینه نقاشی پارکینگ به عوامل متعددی بستگی دارد و به صورت متری محاسبه و براورد می شود. در صورتی که نیاز به زیرسازی بود هزینه ها جداگانه محاسبه می شود. برای اجرای رنگ آمیزی پارکینگ نیز باید تیمی را انتخاب نمایید که سابقه کافی و تجهیزات مورد نظر برای این کار را داشته باشد.

منبع: وبسایت ساختمانی کار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *