انواع نقاشی ساختمان

نقاشی ساختمان به روش های مختلفی انجام می پذیرد و ما انواع نقاشی ساختمان را داریم. اینکه بتوانید بهترین متد را برای نقاشی و در نهایت زیبا نمودن فضای داخلی خانه خود انتخاب نمایید نیازمند این است که ابتدا در این باره مواردی را بیاموزید. طبیعتا همه ما دوست داریم تا خانه ما شیک باشد و از این رو سعی می کنیم تا در جاهایی از فضای داخلی آن و همچنین دیوارپوش هایی که دارند ایده بگیریم. اما خوب با اینکه کاغذ دیواری ها امروزه در خانه جای خود را باز کرده اند باز هم نقاشی مهمترین رکن برای تزئین خانه های ما می باشد.

برای آنکه اطلاعات خود را در این زمینه بالا ببرید ما در سایت ساختمانی کار مقالات زیادی در این زمینه به طور مفصل نوشته ایم که می توانید از آنها استفاده کنید. شما می توانید در مورد انواع رنگ ساختمانی و ویژگی های هر کدام از آنها بخوانید. اما به طور خلاصه باید در مورد نقاشی بگوییم که این نوع یک پوشش قوی برای درب و پنرجه ها و سقف و دیوار می باشد که در ساختن ساختمان در آخرین مرحله انجام می گیرد. و همین سبب می شود تا جدا از کارهای معمول ساخت ساختمان با حوصله انجام شود. پوشش رنگ در مقایسه با پوشش های دیگر دارای هزینه های به مراتب کمتری می باشد.

معرفی انواع نقاشی ساختمان

نقاشی را می توان در دو بخش داخلی و خارجی ساختمان استفاده نمود از این رو می توان هر رنگی را برای آنها استفاده نمود اما برای فضای خارجی بهتر است تا از رنگ های مقاوم استفاده نمایید. شما می توانید در نقاشی از رنگ های مختلفی استفاده نمایید که هر کدام شیوه اجرای خودشان را دارند :

رنگ مولتی کالر

این رنگ ویژگی های جذابی را دارا می باشد که باعث شده تا در عین قیمت بالا بودن قیمت به عنوان یکی ازگزینه های اصلی برای رنگ آمیزی به حساب بیاید. این رنگ دارای یک رنگ زمینه بوده و چند رنگ یا طرح های دیگر نیز بر روی آن ترکیب شده و یک سطح زیبا را به وجود می اورد. از این رنگ می توان برای انواع نقاشی ساختمان و هر سطحی استفاده کردم. یکی از ویژگی های مهم این رنگ چسبندگی بالای آن می باشد. از طرفی این رنگ دارای ضخامت بسیار کمی می باشد و همچنین ضد باکتری و میکروب می باشد. این رنگ به راحتی قابل ترمیم بوده و همچنین به راحتی قابل اجرا می باشد و به هیچ حلالی هم نیاز ندارد. قیمت این رنگ در مقایسه با رنگ های دیگر شاید کمی بالاتر باشد اما این ویژگی ها آن را پوشش می دهد. قیمت نقاشی ساختمان با رنگ مولتی کالر به نسبت ویژگی آن مناسب است.

پتینه کاری

نوع دیگر نقاشی ساختمان پتینه کاری می باشد که امروزه بیشتر شناخته شده است. پتینه کاری از ایتالیا شروع شده و خیلی ساده باید گفت که هنر کهنه کاری می باشد که وارد صنعت ساختمان شده و سبب شده تا خانه های بسیار زیباتر شود. از پتینه کاری برای منازل و محیط های دیگری همچون استخر و راهرو و اتاق های کار استفاده می شود. شما می توانید از آن برای بخش هایی مانند دکوراتیو درب ورودی و حمام و شومینه و یا نمای ساختمان استفاده نمایید. قیمت پتینه کاری شاید بالا به نظر برسد زیرا بیشتر از آنکه که متریال در آن نقش داشته باشد بیشتر زمان و هنر استاد کار می باشد که قیمت این کار را تعیین می کند و به عواملی مانند متراژ کار و زیر کار و طرح و مسافت و موارد دیگر مرتبط می باشد.

پتینه کاری از رنگ و طرح تشکیل شده و این هنر استاد کار می باشد که چگونه از ابزارها و رنگ ها استفاده نماید تا سطح بسیار زیبا شود. برای پتینه کاری می توان از وسایل یا ابزار مختلفی استفاده نمود. اولین و مهترین آن هم ابزار هایی برای طرح زدن می باشد یا پارچه و ورق های زینتی و پتینه با اسفنج که هر کدام برای بخشی قابل استفاده می باشد. قیمت پتینه کاری بر اساس معیار های مختلفی چون متراژ کار و قدمت کار و سطح کار تعیین می شود.

انواع نقاشی ساختمان

رنگ کنیتکس

از انواع نقاشی ساختمان می توان به کنیتکس اشاره نمود که امروزه بیشتر برای فضای خارجی و نمای ساختمان کاربرد داشته و استفاده می شود. رنگ کنیتکس به دلیل ترکیبات شیمیایی استفاده شده در آن دارای طول عمر زیادی و و مقاومت بسیاری را نیز دارد تا هشت سال کیفیت خود را در برار شرایط جوی حفظ می کند. همین مقاومت و طولع عمر سبب شده تا در نمای ساختمان ها از این نوع پوشش استفاده شود که بسیار هم مناسب می باشد. از طرفی رنگ کنیتکس اناوع مختلفی دارد از جمله رنگ کنیتکس روغنی و کنیتکس پلاستیک و کنیتکس اکرولیک که ویژگی های خاص خود را دارند.

رنگ کنیتکس روغنی به دلیل ترکیباتی که دارد از جمله تینر و بنزین رقیق دارای بوی بد بوده و همچنین اشتعال زا می باشد که نیاز است در هنگام استفاده از آن دقت لازم انجام شود. رنگ های کنیتکس اکرولیک و پلاستیک بدون بو می باشند. در مورد دسته بندی کلی کنیتکس باید آن را در سه دسته دانه درشت و ریز دانه و دانه متوسط تقسیم بندی نمود که بر اساس نیاز مشتری انتخاب می شود. قیمت اجرای کنیتکس بر اساس نوع رنگ و متراژ موارد دیگر تعیین می شود.

رنگ اکرولیک

رنگ اکرولیک نیز از دیگر رنگهای ساختمانی می باشد که به نسبت بقیه جدیدتر می باشد و دارای ویژگی های مهمتری می باشد و جز رنگ های سالم به شمار می رود زیرا فاقد سرب در خود می باشد. این رنگ دارای بوی نامطبوعی نبوده و به راحتی با غلطک قابل اجرا می باشد. به همین دلیل می توانید در حین اجرا در محبط بمایند.

نقاشی سه بعدی

شما می توانید نقاشی سه بعدی را جایگزین پوشش های معمول برای ساختمان و خاه خود کنید. این نوع نقاشی به صورت هنری بوده و می تواند بیش از یک تابلو بر روی منزل شما اثر گذار باشد. این نوع نقاشی در سبک متفاوتی انجام می شود.

بلکا

از انواع دیگر نقاشی می توانید از بلکا کمک بگیرید. این نوع رنگ می تواند جایگزین کاغذ دیواری و پتینه کاری در ساختمان های شما باشد. بلکا امروزه طرفداران بسیاری داشته و خیلی سریع نیز قابل انجام می باشد. این پوشش ضد آب و قابل ترمیم بوده و بر خلاف دیگر رنگ ها نیز نیازی به زیرسازی نمی باشد. این رنگ قابل شستشو می باد. و از الیاف طبیعی یا سلولزی تشیکل شده است.

رنگ آستر

از رنگ آستر می توانید برای زیرسازی استفاده کنید. این رنگ می تواند به شما کمک کند تا تمای عیب ها و لکه هایی که بر روی سطح زیرین دیوار وجود دارد پوشانده شود.

انواع نقاشی ساختمان

چند نکته برای بهتر شدن انواع نقاشی ساختمان

  • قبل از هر کاری کلید و پریز ها و دستگیره ها را از جا درآورید تا رنگی نشوند
  • سپس باید سطوح را از گرد و غبار و پاک نمایید
  • یک استاد کار می تواند به شما مشورت داده و کمک نماید
  • برای انتخاب رنگ وسواس داشته باشید و بهترین رنگ و جنس مناسب را انتخاب کنید
  • رنگ را به اندازه تهیه و یکجا ترکیب نمایید تا سطوح دو رنگ نشود
  • برای سرویس بهداشتی هم رنگ های با دوام و قابل شستشو انتخاب کنید

سعی کردیم تا به طور خلاصه و سریع شما را با انواع نقاشی ساختمان و همچنین ویژگی هر کدام آشنا کنیم. در مطالب دیگر سایت به طور تکمیلی در مورد هر کدام از این انواع مختلف صحبت شده و می توانید در صورت آن مطالب را نیز هم مطالعه نمایید. شناخت این رنگ ها و انواع نقاشی می تواند به شما برای انتخاب بهترین نوع متناسب با نیاز و ویژگی هر کدام کمک نماید. خواندن مطلب تکنیک های نقاشی نیز به شما پیشنهاد می شود

منبع: سایت ساختمانی کار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *