قیمت رنگ نما ساختمان

زیبایی و جلوه ظاهری ساختمان اهمیت بسیاری داشته و رنگ نما گزینه بسیار مناسبی می باشد. قیمت رنگ نما به دلیل تنوع محصولاتی که در بازار وجود داشته و همچنین هزینه اجرا به عوامل بسیار متعددی وابسته می باشد که باعث می شوند که فرد نتواند مقایسه بهتری بین اکیپ های مجری و همچنین محصولات متنوع بازار داشته باشد. به همین دلیل در این مطلب سعی کرده ایم تا ضمن بررسی قیمت رنگ نما به عواملی که در این هزینه اثر گذار می باشند بپردازیم.

رنگ نما از جمله پوشش هایی می باشد که می تواند برای نمای ساختمان مورد استفاده قرار بگیرد. این رنگ دارای ویژگی ها و مزیت های بسیار متعددی بوده که باعث شده تا استفاده از آن بیشتر و بیشتر شود. برای آنکه اقدام به سفارش رنگ نما و مشاوره نمایید لازم است تا اطلاعات بیشتری را در این زمینه بدست آورده و سپس با مقایسه شرکت های مجری به مقایسه قیمت رنگ نما بپردازید. در ادامه مقاله ضمن توضیح رنگ نما به موارد استفاده و نکاتی که لازم است در این زمینه بدانید می پردازیم.

رنگ نما

به طور کلی رنگ هایی که برای نای ساختمان و یا بخش بیرونی ساختمان استفاده می شوند رنگ نما گفته می شود که انواع مختلفی را نیز دارا می باشد. این لایه رنگ علاوه بر اینکه می تواند از نما در برابر باران و نور خورشید و باد و برف محافظت نماید، می تواند زیبایی و جلوه خاصی را نیز برای نمای ساختمان ایجاد کند. از این رو رنگ نما باید به خوبی اجرا شود تا علاوه بر کاهش مشکلات احتمالی بعد نمای زیبا نیز ایجاد شود. همین مورد باعث شده تا هم در انتخاب اکیپ مجری رنگ نمای ساختمان و هم انتخاب رنگ نمای مناسب دقت کافی لازم باشد.

انواع رنگ نما

قیمت رنگ نما به دلیل تنوع زیاد در محصولات موجود در بازار متفاوت بوده و همین امر نیز باعث می شود تا لازم باشد تا با انواع رنگ نما آشنا شده و متناسب با نیاز خود آنها را خریداری نمایید. برای خرید رنگ نما نیز نکاتی وجود دارد و در ادامه برخی از رنگ های نما را معرفی می کنیم:

کنیتکس: رنگ کنیتکس می نواند بر پایه آب یا بنزین بوده و به همین دلیل انواع مختلفی چون کنیتکس روغنی و کنیتکس پلاستیک و کنیتکس اکریلیک را شامل می شودو ویژگی های آن متنوع بوده و به دلیل ویژگی ضد آب و طول عمر بالا برای نمای ساختمان ها استفاده می شود و اجرای آن بسیار آسان می باشد.

رنگ نما اکریلیک: این نوع پوشش نیز با توجه به اینکه بر پایه آب بوده سازگار با محیط زیست می باشد و از ویژگی های آن باید به مقاومت بالا در برابر اشعه UV و رطوبت و سایش اشاره نمود. این رنگ ضد آب بوده و به سرعت نیز خشک می شود و اجرای آن اسان می باشد.

رزین آکریلیک: این نوع رنگ نیز می تواند بر پایه آب یا بنزین بوده و از ویژگی های آن باید به بدون بو بودن و مقاومت در برابر اشعه یو وی و ضد قارچ بودن اشاره نمود که روی سطوح خارجی جون کناف و سیمان و گچ قابل اجرا می باشد.

رنگ نانو: رنگ دیگری که برای نما استفاده می شود رنگ نانو است که ویژگی های بسیار زیادی داشته که از جمله آنها می توان به مقاومت بالا و ضد آلودگی و عایق سرما و گرما و ضد لک و همچنین ضد آب بودن و ضد گرد و غبار اشاره نمود. این رنگ ها تنوع زیادی داشته و در برخی از موارد یک لایه نهایی نیز به رنگ نانو اضافه شده که ویژگی های گفته شده را به آن اضافه می کند.

رنگ نما الاستیک سیلیکونی: این رنگ نیز باعث افزایش مقاومت نما در برابر عوامل خروجی شده و ضد آب می باشد. این رنگ ها معمولا بر پایه آب بوده و ماندگاری بالای آنها باعث شده تا در هر سطحی مورد استفاده قرار بیگرد. رنگ نمای بر پایه سیلیکون دارای ویژگی های زیاد فیزیکی و شیمیایی بوده و ضد آب و مقاومت در برابر رطوبت می باشند.

محصولات متنوع رنگ نما

محصولات متنوعی در بازار وجود داشته که در ظرفیت های مختلفی ارائه شده اند. از محصولاتی که در بازار وجود دارد می تواند به رنگ سفید آکریلیک نما اشاره نمود که در اندازه های 15 کیلویی و 12 کیلیویی و 7.5 کیلویی وجود دارند. شرکت های مختلفی چون کرومات و گنج ترکیه و روناس و جوتاشیلد و مورسکو و اطلس این محصولات را تولید کرده اند. شرکت های دیگری چون پارس مهر نیز رنگ اکریلیک نما سیلیکونی الاستیک را در بازار عرضه کرده اند. شرکت رنگ ساندورا نیز رنگ نما تاپ کوت را در وزن های مختلف تولید کرده است. این تنوع محصول باعث شده تا قیمت رنگ نما و محصولات آن نیز متفاوت باشد. نوع رنگ نما، کیفیت رنگ و برند عرضه کنننده تاثیر مستقیمی بر روی قیمت این محصول داشته و ایکپ های حرفه ای سعی می کنند برای افزایش طول عمر و کیفیت کار از بهترین رنگ هایی که قبلا با آن کار کرده اند استفاده کنند.

قیمت رنگ نما ساختمان

برآورد قیمت رنگ نما

قیمت رنگ نما شامل دو بخش اصلی می باشد. در ابتدا یک هزینه دستمزد یا اجرت می باشد و بخش دوم نیز قیمت خود رنگ نما می باشد که با توجه به میزان رنگ مورد نیاز برای نقاشی نمای ساختمان بخش اعظمی از هزینه های اجرای رنگ نما را شامل می شود. می توان رنگ نما را خود کارفرما تهیه نمود و تنها اجرت نقاشی نما را پرداخت کند و یا اینکه تهیه و اجرای رنگ نما را با هم به مجری سفارش دهد. با توجه به اینکه مجریان حرفه ای رنگ نما با توجه به تجربه می توانند بهترین برند رنگ نما را مستقیم تهیه نمایند پیشنهاد می شود تا به طور کامل تهیه رنگ بر عهده مجری بوده و کارفرما رنگ مورد استفاده را بررسی کند. برای محاسبه دستمزد رنگ نما، نقاش و متخصصان بعد از بازدید از محل و بر اساس موارد مختلفی چون ارتفاع و سطح نما قیمت نهایی را اعلام می کنند. قیمت های اعلامی رنگ نما بر حسب متر مربع بوده و رنگ نما در چندین مرحله انجام می شود.

عوامل موثر بر قیمت رنگ نما

برای آنکه قیمت رنگ نما برآورد و اعلام شود نیاز است تا عوامل مختلفی بررسی شود و گاهی برای بررسی دقیق نیاز به بازدید از محل می باشد تا قیمت اعلامی به صورت دقیق باشد. به همین دلیل در این مقاله به معرفی عواملی که در قیمت رنگ نما دخیل می باشند پرداخته و در مورد هر کدام توضیح کوتاهی داده می شود:

رنگ انتخابی

همانطور که گفته شد نوع رنگ مورد استفاده در اجرای رنگ نما و برند و کیفیت آن تاثیر مستقیمی در هزینه های اعلامی رنگ نما داشته و همچنین هر نوع رنگ در هنگام اجرا نکاتی دارد که مجری بر اساس آن تشخیص می دهد که چقدر کار سخت می باشد. به طور مثال رنگ های روغنی نیاز به تجربه بیشتری داشته و همچنین دیرتر خشک می شود. نقاشان ماهر می توانند به شما برای انتخاب رنگ مناسب مشاوره دهند.

نحوه اجرا

برای اجرای رنگ نما می توان هم از طناب استفاده نمود و یا اینکه از داربست برای اینکار کمک گرفت. این هزینه ها جداگانه بوده و مجری بر اساس نیاز و محیط یکی از آنها را انتخاب می نماید.

زیرسازی

سطح زیر کار نقشی مهم در قیمت رنگ نما داشته و باید به خوبی بررسی شده و در صورتی که نیاز به ترمیم و تعمیر می باشد آنها را باید قبل از اجرای نما انجام داد. مواردی چون برآمدگی و شکاف ها باید ترمیم شده و هر چه که نیاز به کارهای بیشتری باشد هزینه ها نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

قیمت رنگ نما ساختمان

مساحت

مساحت در برآورد هزینه رنگ نما نقشی مهم داشته و نقاش باید به خوبی مساحت سطح را محاسبه نماید. ممکن است در صورتی که مساحت بسیار زیاد باشد قیمت اعلامی برای هر متر مربع کاهش پیدا کند.

ارتفاع

ارتفاع نیز در اجرای رنگ نما تاثیر داشته و بسته به ارتفاع ساختمان هزینه ها افزایش پیدا می کند. دلیل آن نیز به دلیل سختی کار و نیاز به پیش نیازهایی چون داربست و طناب می باشد.

مقایسه قیمت رنگ نما

برای اینکه بتوانید مقایسه بهتری در قیمت رنگ نما اعلامی توسط اکیپ های مختلف داشته باشید باید مواردی را در مقایسه مد نظر قرار داشته باشید. در ابتدا اینکه باید بدانید قیمت اعلامی با هزینه تهیه رنگ می باشد و در این صورت برند و کیفیت و نوع رنگ مصرفی چه می باشد. مورد بعدی نمونه کارهای انجام شده و تجربه مجری می باشد. در صورتی که ساختمان شما ارتفاع زیادی دارد بهتر است نمونه کارهایی که ارتفاع آنها زیاد می باشند را بررسی کنید. در کنار این موارد ضمانت کیفیت کار و طول عمر کار نیز بسیار مهم می باشد.

منبع: وبسایت ساختمانی کار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *