راهنمای خرید رنگ نما

یکی از روش های سریع و با هزینه مناسب برای نمای ساختمان ها، رنگ نما می باشد و دانستن نکاتی برای خرید رنگ نما کمک می کند تا هم نمای زیباتری داشته باشید و هم طول عمر رنگ نما بسیار بالا باشد. انتخاب رنگ نما نیز خود نکات بسیاری دارد که باید از رنگ هایی که زنده هستند استفاده کنید تا نمای جذاب و زیبایی داشته باشید. همه افرادی که به خانه شما می آیند در نگاه اول نمای ساختمان شما را می بینند و بسیار مهم می باشد که رنگ بیرونی خانه بتواند جلوه ای زیبا ایجاد نماید.

از طرف دیگر در کنار انتخاب نوع رنگ باید به کیفیت آن نیز توجه داشت. برخی از رنگ ها برای سطوحی خاص مورد استفاده قرار می گیرند و یا برخی برای شرایط آب و هوایی مخصوصی کاربرد دارند. در کنار این موارد باید به برند و کیفیت رنگ نما خریداری شده نیز توجه کافی را داشت تا رنگ نما علاوه بر اینکه تا سالها زیبایی خود را حفظ می کند، بتواند در برابر آسیب هایی چون باران و اشعه UV و موارد دیگر مقاومت کند و دچار آسیب نشود. به همین دلیل در این مقاله سعی شده است تا به بررسی نکات خرید رنگ نما و مواردی که باید در هنگام انتخاب و خرید رنگ نما مد نظر قرار دهید پرداخته و اطلاعات کافی در این زمینه را در اختیار شما بگذارد.

مهمترین نکات انتخاب رنگ نما

برای انتخاب رنگ نما باید ابتدا شرایط مورد نظر را بررسی نموده و سپس برای انتخابر رنگ نما اقدام نمایید. رنگ نما دارای تنوع بسیار زیادی بوده که باید بر اساس کاربری و شرایط محیطی رنگ نما را انتخاب نمود و علاوه بر این باید به ویژگی هایی که رنگ انتخابی دارد نیز توجه داشت که کیفیت رنگ مورد نظر نیز مناسب باشد. در ادامه به معرفی برخی نکات برای انتخاب رنگ نما می پردازیم:

نوع رنگ نما

همانطور که گفته شد انواع رنگ نما وجود داشته که باید به درستی بهترین نوع رنگ انتخاب شود. برای انتخاب نوع رنگ نیز شرایط جوی و جنس سطح مورد نظر و نوع معماری نیز اثر گذار می باشد. به طور مثال به دلیل بارش زیاد باران در شهرهای شمالی کشور می توان از رنگ روغنی که مقاومت بیشتری در این زمینه دارد استفاده نمود.

قابلیت شستشو

اگر نمای ساختمان باید همواره شستشو شود باید در انتخاب رنگ نما توجه داشته باشید که علاوه بر قابل شستشو بودن باید رنگ انتخابی چسبندگی بالایی داشته و با شستشو نیز دچار تغییر رنگ و رنگ پریدگی نشود.

پالت رنگ نما

در انتخاب رنگ نما باید ویژگی های روانشناسی هر رنگ نیز توجه داشته و بر اساس آن ها رنگ های نما را انتخاب نمایید. این رنگ ها باید در کنار هم نیز بتواند زیبایی بیشتری به نما داده و انتخاب رنگ ها بسیار مهم می باشد. در شهرهای خیلی گرم بهتر است از رنگ تیره استفاده نشود چرا که باعث جذب دما و همچنین نمایان شدن گرد و غبار روی نگ می شود.

ضد آب بودن

کیفیت رنگ و ویژگی های آن از جمله ضد آب بودن بسیار مهم است. در روز های اول نمای ساختمان به واسطه رنگ نما بسیار زیبا بوده اما به مرور بارندگی و اثر آلاینده ها و نور خورشید می تواند بر روی آن اثر بگذارد. پس باید این ویژگی ها از جمله ضد آب بودن را مورد توجه قرار داد تا رنگ نما به مرور آسیب نبیند.

توجه به شرایط آب و هوایی

کشور ایران بسیار بزرگ بوده و شهرهای آن هر کدام دارای شرایط آب و هوایی متفاوتی می باشد و باید در انتخاب رنگ نما به شرایط آب و هوایی شهر و منطقه ای که قرار است رنگ نمای ساختمان اجرا شود توجه گردد. به همین دلیل متناسب با شرایطی چون باران زا یا کویری بودن اقلیم باید رنگ نما انتخاب شود.

انتخاب رنگ نما با کیفیت

رنگ نما در برند ها و کیفیت های مختلفی در بازار موجود بوده و باید حتما توجه کنید که قیمت رنگ نما را در اولویت خود قرار ندهید. ممکن است که رنگ های با کیفیت قیمت بیشتری داشته باشند اما هم در هنگام اجرا و هم بعد از اجرا مشکلات احتمالی را کاهش داده و تا سالها کیفیت خود را حفط می کند.

توجه به نوع ساختمان

امروزه تنوع معماری ساختمان ها بسیار بیشتر شده و نمای ساختمان نیز ممکن است به شکل های مختلفی اجرا شده باشد. توجه به معماری و متریال هایی که در نمای ساختمان استفاده شده است مهم بوده و باید در هنگام انتخاب نوع رنگ به این موارد نیز توجه شود. همچنین رنگ نمای ساختمان های ویلایی با ساختمان های آپارتمانی نیز متفاوت می باشد. از سویی اینکه این رنگ برای ساختمان های مسکونی یا تجاری و اداری قرار است استفاده شود نیز مهم می باشد.

توجه به مصالح

ساخمان می تواند از مصالح متفاوتی ساخته شده باشد و برای انتخاب رنگ نما باید توجه نمایید که کدام نوع از مصالح ساختمانی برای نما به کار گرفته شده است. این موارد می تواند شامل سیمان، بتن، چوب و یا آجر و یا سطوح فلزی باشد که برای اجرای رنگ نما بر روی هر کدام از آنها نوع خاصی از رنگ مناسب است که باید به آن توجه شود.

خرید رنگ نما

نکات خرید رنگ نما

در هنگام خرید رنگ نما باید در کنار مواردی که برای انتخاب رنگ نما گفته شده یک سری نکات را نیز رعایت نمایید تا کار به خوبی انجام شود.

  • بهتر است خرید رنگ نما را به مجری سپرده تا بر اساس تجربه ای که دارد بهترین رنگ نما را با توجه به اجرا و کیفیت آن انتخاب نماید. ضمن اینکه می توانید از متخصصانی که در این زمینه فعالیت می کند مشورت بگیرید چرا که برند ها و کیفیت رنگ نمای موجود بسیار گسترده می باشد.
  • توجه به ویژگی های لازم مهم بوده و رنگ ها باید در برابر سرما و گرما مقاوم باشد. از سویی مقاومت در برابر اشعه ماورا بنفش خورشید نیز اهمیت زیادی دارد. مقاومت در برابر بارش باران شدید و تگرگ و باران اسیدی نیز بسیار مهم می باشد.
  • در صورتی که قرار است از چند نوع رنگ استفاده شود سعی کنید همه آنها با هم تهیه شود تا مشکلی به وجود نیاید.
  • براورد میزان رنگ مورد نیاز هم مهم است. نقاشان حرفه ای با توجه به تجربه ای که دارند میزان مورد نیاز هر رنگ را برآورد می کنند. میزان پوشش دهی هر نوع رنگ نما متفاوت می باشد.
  • رنگ های با کیفیت با آنکه قیمت بیشتری را دارند اما هم در اجرای رنگ نما کار را راحت تر می کنند و هم اینکه طول عمر بیشتری داشته و در برابر انواع مشکلات مقاوم می باشند و دوام کافی را دارند. نکات اجرای رنگ نما نیز به شما کمک می کند.

انتخاب بهترین رنگ نمای ساختمان

با توجه به ویژگی های که انواع مختلف رنگ نما دارا می باشند باید گفت یکی از بهترین رنگ ها برای نمای ساختمان رنگ نانواست که علاوه بر کیفیت و طول عمر بالا مزیت های بسیاری دارد. رنگ نانو علاوه بر زیبایی و جلوه ای که دارد خاصیت هایی چون ضد حرارت و ضد آب دارد و دوام آن نیز زیاد می باشد. رنگ نانو عایق سرما و گرما و رطوبت می باشد و از اتلاف انرژی نیز جلوگیری می کنند. این رنگ خاصیت آب گریزی و تمیز شوندگی داشته و می تواند در طولانی مدت زیبایی نما را حفظ نماید. از سویی رنگ روغنی نیز معایب سطح را بررف یا پنهان می سازد و در برابر سایش و خراش مقاومت زیادی دارا است. در کنار موارد بالا رنگ اکریلیک نیز می تواند گزینه مناسبی باشد که بر روی هر نوع سطح آجری و سیمانی و چوبی اجرا شده و به سرعت نیز خشک می شود و مقرون به صرفه می باشد.

ویژگی های رنگ نما با کیفیت

انتخاب یک رنگ نمای با کیفیت برا رنگ آمیزی نما بسیار مهم می باشد و رنگ نما با کیفیت دارای ویژگی های متعددی باید باشد که در هنگام انتخاب و خرید رنگ نما باید به آنها توجه شود. در ادامه به برخی از ویژگی هایی که یک رنگ نما باید داشته باشد پرداخته و در مورد آنها توضیح می دهیم.

  • رنگ نمای با کیفیت می تواند در برابر گرما و سرمای شدید مقاومت کافی داشته و دچار آسیب نشود.
  • مقاومت مناسب در برابر شرایط جوی مختلف نیز از ویژگی های دیگر یک رنگ نمای با کیفیت است و باید رنگ در برابر باران اسیدی و بارش های شدید مقاوم باشد.
  • رنگ نمای با کیفیت بین 15 تا سال در صورت اجرای درست و نگهداری مناسب ماندگاری دارد.
  • ویژگی دیگر غیر قابل اشتعال بودن رنگ با کیفیت است که سبب بروز حادثه نشده و یا آن را گسترش ندهد.
  • ضخامت رنگ نما حدود 1000 میکرون بوده و به مرور و در شرایط آب و هوایی مختلف بین 20 تا 50 میکرون از رویه آن جدا شده و همیشه لایه تازه ای ایجاد می شود.
  • ویژگی دیگری که رنگ نمای با کیفیت دارد ویژگی الاستیک یا کشسانی می باشد که باعث می شود در طی زمان پوشش گسسته نشود.
  • قابلیت شستشو برای رنگ نما مهم بوده که باعث می شود به دلیل در معرض بودن آلاینده ها و گرد و غبار بتوان زیبایی آن را دوباره ایجاد کرد.
  • ضخامت رنگ نما باید استاندارد باشد تا در برابر ترک خوردگی ها نیز مقاوم بوده و انعطاف پذیر باشد.

خرید رنگ نما

خرید رنگ نما در تهران

برای خریداری رنگ نما میتوانید از راه های مختلفی اقدام نمایید. فروشگ های بسیاری در تهران و شهرهای دیگر وجود دارد که می توانید به صورت حضوری مراجعه نموده و از آنها رنگ مد نظر خود را خریداری نمایید. با توجه به اینکه انواع رنگ نما زیاد بوده ممکن است در برخی از فروشگاه ها نوع رنگ مد نظر یا برند مطلوب شما وجود نداشته باشد. از سویی امروزه تمام تولید کننده های رنگ دارای فروشگاه های اینترنتی بوده و به صورت مستقیم محصولات خود را به فروش می رسانند. این کار باعث می شود تا بتوانید به طور دقیق و مطمئن تر رنگ مد نظر را خریداری نمایید.

جمع بندی

نکات خرید رنگ نما بسیار گسترده می باشد و در صورتی که می خواهید سفارش رنگ نما دهید پیشنهاد می شود تا تهیه رنگ را نیز مجری انجام داده تا بهترین نوع رنگ انتخاب و خریداری شود. در این مقاله مطالب متعددی که کمک می کند انتخاب رنگ نما برای شما راحت تر باشد ارائه شده است و مطالب دیگر سایت نیز می تواند کمک بیشتری به شما نماید. برای سفارش اجرای رنگ نما بهتر است با متخصصان حرفه ای که چند سال در این زمینه تجربه دارند تماس گرفته و به صورت رایگان مشاوره بگیرید.

منبع: وبسایت ساختمانی کار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *