نکات مهم برای اجرای رنگ نما

رنگ نما از پوشش های مطرح با قیمت مناسب برای نما می باشد که با رعایت نکات مهم برای اجرای رنگ نما شما می توانید به پوشش مناسب با طول عمر بالا برای نمای ساختمان خود دست پیدا نمایید. این نکات می تواند در موارد مختلفی از انتخاب رنگ یا کارهای آماده سازی سطح و در نهایت اجرا باشد که سعی کرده ایم تا به طور ساده در این مطلب در مورد آن صحبت نماییم. اگر می خواهید در مورد رنگ نما بیشتر بدانید باید پست های قبلی سایت را مطالعه نمایید که در این مورد کامل توضیح داده ایم.

 

انتخاب مناسب رنگ نما

ساختمان های مد نظر و نمای آنها می تواند در شهرهای مختلف ایران باشد و به همین دلیل لازم است بر اساس شرایط جوی و آب و هوایی شهر بهترین رنگ را برای اینکار انتخاب نمایید و بهترین زمان را نیز برای اجرا تعیین کنید. این نوع رنگ به دلیل قرار گرفتن در برابر نور خورشید باید در برابر اشعه ماورابنفش مقاوم باشد تا پوشش در زمان دچار تغییر رنگ یا رنگ پریدگی نشود. همچنین این رنگ باید در برابر رطوبت و بارندگی نیز مقاوم بوده و دچار آسیب نشود.

در اینجا نیاز است تا شما مناسب ترین رنگ را بر اساس شرایط انتخاب نمایید و این رنگ باید با کیفیت باشد زیرا ممکن است بعد از مدت کوتاهی دچار آسیب شده و شما را مجبور کند تا دوباره رنگ نما را اجرا نمایید. رنگ نانو یکی از رنگ های مطرح در این زمینه می باشد که می تواند در برابر اشعه ماورابنفش مقاومت بسیاری داشته باشد و دچار رنگ پریدگی نشود. از طرف دیگر این رنگ در برابر بارش باران و رطوبت نیز مقاوم می باشد. از دیگر ویژگی هایی که رنگ نانو دارد می توان به مقاومت در برابر گرما و سرما اشاره نمود که از اتلاف انرژی در خانه نیز جلوگیری می کند.

نکات مهم برای اجرای رنگ نما

نوع ساختمان و انتخاب رنگ بر اساس آن

خوب این مواردی که گفته شد تنها برای مواقعی بود که شما بدانید باید از چه رنگ استفاده نمایید اما اینکه کدام رنگ برای نما مناسب بوده و یا اینکه به شکل باید ترکیب بشود خود نکته مهم دیگر می باشد. ترکیب رنگ های تیره و روشن و تضاد رنگی که به وجود می آورند سبب می شود تا نما بتواند خود را به نمایش بگذارد. اما این انتخاب و ترکیب رنگ باید بر اساس نوع ساختمان باشد. اینکه معماری ساختمان مدرن یا سنتی بوده و اصلا قرار است نمای یک خانه ویلایی رنگ بشود یا یک آپارتمان خود بسیار تاثیر گذار بوده و نقاش بر اساس دانش و تجربه ای که بدست آورده سعی می کند به بهترین شکل آنرا پیاده سازی نماید.

تفکیک بخش ها برای رنگ آمیزی

یکی از نکات مهم برای اجرای رنگ نما که بسیار مهم می باشد تعیین نوع رنگ ها و مقدار آنها می باشد که باید قبل از شروع کار برآورد و تعیین بشود. این به آن معنی می باشد که شما قبل از شروع کار بخش هایی که قرار است هر رنگی بخورد را مشخص کرده تا در حین کار رنگ به میزان کافی در دسترس بوده و همچنین با دانستن اینکه هر بخش باید چه رنگی بخورد می توانید به همان اندازه رنگ تهیه نمایید. این رنگ ها در کنار یکدیگر یک هارمونی و تناسب درست ایجاد می کنند.

استفاده از رنگ های عایق

اینکه رنگ شما عایق باشد نیز بسیار مهم می باشد. زیرا رنگ های عایق کمترین اتلاف انرژی را دارند و هم تابستان و هم زمستان سبب می شودتا مصرف انرژی شما کاهش پیدا کند و از این رو عایق بودن رنگ نما بسیار مهم می باشد. در کنار این مورد باید اضافه کنیم که وضعیت دما در محیطی که می خواهید کار کنید نیز مهم بوده و برای مناطق گرم و شهری از رنگ های روشن استفاده کنید زیرا گرمای کمتری را به خودجذب می کند و برای مناطق سردسیر از رنگ های تیره تا دمای داخل خانه نیز بالاتر برود.

نکات مهم برای اجرای رنگ نما

استفاده از رنگ مناسب برای هر منطقه

اگر به طور مثال شما خانه یا ویلایی را در مناطق پوشیده از درخت و چمن و درختچه می خواهید با رنگ نما زیبا کنید باید توجه داشته باشید که این پوشش به دلیل اینکه سبز می باشد نیازمند این است که از رنگی غیر از سبز استفاده بشود تا بتواند زیبایی های خود را نمایش گذاشته و دیده بشود. زیرا ممکن است در دل این سبز بودن گم شده و دیده نشود.

انتخاب رنگ مخصوص برای هر نوع نما

هر ساختمان می تواند دارای انواع نما از جمله نمای سیمانی و بتنی و یا چوبی باشد که لازم است برای هر کدام از انواع رنگ نما مخصوص به خود استفاده بشود تا هم دوام و هم کیفیت لازم را دارا باشد. یعنی اگر از رنگ مخصوص برای نمای چوبی استفاده می کنید تا جلای و زیبایی آن افزایش پیدا کند این رنگ برای نما های دیگری چون بتنی و سیمانی مناسب نمی باشد. شما می توانید در هنگام خرید این رنگ ها از فروشنده بخواهید تا رنگ های مناسب برای آن نوع نما را به شما معرفی کند.

استفاده از این نکات هر چند ساده می تواند کمک کند تا کیفیت کار اجرای رنگ نما در خانه شما افزایش یافته و به زیبایی آنچه می خواهید دست پیدا کند. مطالب دیگر سایت از جمله نکات مهم اجرای کنیتکس را نیز از دست ندهید.

منبع: سایت ساختمانی کار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *