نکات خرید رنگ ساختمانی

رنگ ساختمان مهم ترین عنصر برای نقاشی و رنگ آمیزی ساختمان می باشد و باید برای خرید رنگ ساختمانی به درستی پیش رفت تا علاوه بر انتخاب رنگ با کیفیت آنرا با قیمت مناسب نیز تهیه نمود. در این مطلب از سایت ساختمانی کار سعی داریم مواردی را که می تواند انتخاب شما را دقیق تر نماید بیان نموده و در این حین نحوه محاسبه مقدار رنگ و کیفیت رنگ ها را نیز بررسی کتیم.

نوسانات قیمت رنگ ساختمان امروزه بسیار زیاد می باشد و همین سبب شده تا شما محبور شوید در هنگام خرید رنگ مقدار دقیق محاسبه شده و حداقلی را برای خرید برآورد نمایید و همین عاملی می شود برای اینکه در حین کار رنگ ساختمانی کم بیاورید. از این رو بهتر است در هنگام خرید مقداری کمی رنگ اضافه تهیه کنید و در صورتی که بعد از اتمام کار نقاشی ساختمان سطل های رنگ باز نشده بود می توانید آنها را به فروشنده برگردانید با این کار نه رنگ کم می آورید و نه هزینه های اضافه را پرداخت می کنید.

از طرف دیگر اگر مردد هستید که نقاشی ساختمان را با توجه به هزینه های سنگین انجام دهید یا خیر می توانید برای زیرکار نقاشی از رنگ های درجه دو مانند رنگ الوان و یا رنگ نیم پلاستیک نقش استفاده نمایید. این باعث می شود تا هزینه های شما برای خرید رنگ کاهش یابد. البته این را هم مد نظر قرار دهید برای اینکه کیفیت نقاشی ساختمان حفظ شود باید برای مرحله نهایی کار از رنگ هایی با کیفیت و همچنین قابل شستشو استفاده شود.

اینکه رنگ را شما خریداری کنید یا نقاش بحث جدایی است. گاهی ممکن است برخی نقاشان ساختمانی قیمت بسیار مناسبی را همراه با تامین رنگ به شما بگویند و شما متناسب با قیمت کار را سفارش بدهید. اما آنها برای اینکه سود خود را جبران نمایند گاهی ممکن است نسبت خرید رنگ کوتاهی کرده و رنگ های بی کیفیت را خریداری نمایند. پس بهتر است ضمن دریافت نام و نوع رنگ از نقاش و حتی محلی که این رنگ عرضه می شود ، خودتان برای انتخاب و خرید و بررسی رنگ مورد نظر اقدام نمایید. شروع به کار ساختمانی کار با این مقاله شروع می شود.

نکات خرید رنگ ساختمانی سایت ساختمانی کار

انتخاب رنگ مناسب برای خانه

خرید رنگ بدون آنکه بتوانید مقدار مناسب رنگ برای بخش های مختلف و همچنین نوع رنگ را انتخاب نمایید خیلی قابل اطمینان نمی باشد از این رو شما باید در هنگا خرید رنگ به این نتیجه رسیده باشید که برای هر کدام از بخش های خانه کدام رنگ برای آن قسمت مناسب می باشد و در نهایت به مقدار تقریبی رنگ مورد نیاز دست پیدا کنید. برای سقف ها و مخصوصا سقف های کوتاه بهتر است از رنگ های سفید و یا رنگ های سفیدی که تناژ زرد رنگ دارند برای نقاشی استفاده نمایید.

در صورتی هم که سقف اتاق یا نشیمن شما بلند می باشد می تواند از رنگ های تیره تر نیز بهره ببرید. از طرفی نور در هنگام رنگ بسیار مهم می باشد. به دلیل اینکه نور و رنگ درکنار هم به تغییر و احساس متفاوت فضای شما کمک می کند. از این رو باید برای قسمت هایی که نور زیاد و مناسب وجود ندارد از رنگ های روشن برای رنگ آمیزی سقف ها و دیوار ها استفاده نمایید. از طرفی نیز در جاهایی که نور به اندازه کافی وجود دارد می توانید از رنگ های تیره تر نیز استفاده نمایید. در صورتی هم که هنوز وسایلی را انتخاب نکرده اید می توانید از رنگ های خنثی بهره بگیرید زیرا بیشترین سازگاری را با انواع وسایل دارا می باشد.

از طرف دیگر رنگ هایی ماند سفید و سبز که آرامش بخش می باشند برای اتاق خواب ها بسیار مناسب بوده و به شما برای حس آرامش بیشتر کمک می نماید. از رنگ های گرم نیز برای اتاق های پذیرایی بزرگ و همچنین پور نور می توانید استفاده نمایید. شما این امکان را دارید تا از رنگهای مختلف برای بخش های متفاوت و دیوارهای هر بخش استفاده نمایید. این کمک می کند تا حس بهتری ایجاد شود الیته اگر در این زمینه افراط نکنید.

نحوه محاسبه رنگ مورد برای ساختمان

بعد از اینکه رنگ را برای ساختمان انتخاب نمودید لازم است تا مقدار رنگ برای خرید مشخص شود. این کار باید به دقت انجام شود. برخی از سایت این امکان را قرار داده اند تا شما با وارد کردن ابعاد خانه و درب و پنجره ها مقدار مورد نیاز رنگ را برآورد نمایید. از طرف دیگر این کار را خودتان نیز می توانید انجام دهید. نقاشان ساختمانی می توانند با توجه به تجربه خود این کار را انجام داده و به شکل دقیق مقدار حدودی را مشخص نمایند. این مقدار محاسبه شده باعث می شود تا نه رنگ کم بیاید و نه رنگ زیادی در انتهای کار بماند. برای آنکه خودتان ابعاد را محاسبه کنید باید ابتدا مقدار مساحت سطرح رنگ را از جمع کردن دیوارهای و ضرب عرض در ارتفاع آن دیوار محاسبه نمایید و در ادامه مساحت درب و پنجره ها را از آن کم نمایید. سپس شما می توانید مساحت باقی مانده را بر میزان پوشش تئوری گالن رنگ تقسیم نموده تا تعداد گالن رنگ به دست بیاید. این گالن های 4 لیتری می توانند 19 تا 38 متر مربع را پوشش دهند و یا اینکه اگر از آن به عنوان آستری استفاده کنید این مقدار به 14 تا 19 متر مربع می رسد.

نکات خرید رنگ ساختمانی

مهم ترین نکات در خرید رنگ ساختمانی

  1. سعی کنید در هنگام خرید رنگ سردرگم نشده و طبق تحلیل رنگ ها رنگ مورد نظر را انتخاب نمایید. رنگ اتاق خواب شما می تواند با رنگ پذیرایی متفاوت باشد. شما برای راهنمایی و مشاهده رنگ های موجود می توانید از کاتالوگ ها استفاده نمایید.
  2. همواره دقت داشته باشید که در هنگام خرید  رنگ ساختمان استاندارد بودن و نشان استاندارد آن را بررسی و همچنین رنگ خریداری شده نیز گارانتی داشته باشد.
  3. برای رنگ آمیزی نیز می توانید از قلم مو یا اسپری و یا غلطک استفاده کنید. هر کدام از این ابزار برای بخش های خاصی مناسب می باشد. از غلطک برای رنگ آمیزی سقف ، از اسپری برای قسمت هایی که هم از نظر وسعت زیاد است و هم باید یکدست باشد و از قلم مو برای قسمت هایی که ظرافت بیشتری داشته و باید با دقت رنگ آمیزی را انجام داد مانند گچ بری ها و درز ها که حساسیت بیشتری را دارند.
  4. بهتر است قبل از انجام نقاشی و رنگ آمیزی ساختمان به اندازه کافی رنگ ها را درست نمایید تا بعدا رنگ کم نیامده و تفاوتی در ساختار رنگ ها و رنگ بخش های مختلف نباشد.
  5. رنگ هایی که مکمل یکدیگر می باشند می تواند به زیبایی فضای خانه و اتاق شما کمک بسیاری کند از این رو می توانید با کمک گرفتن از یک متخصص در این زمینه یا نقاش ساختمان رنگ های مکمل که برای قسمت های مختلف مناسب می باشند را انتخاب و خریداری نمایید.
  6. برای رنگ آمیزی بهتر و دقیق تر پیشنهاد می کنیم که قبل از هر کاری برای آنکه به بخش های دیگر آسیب نرسد نسبت به باز نمودن دستگیره و کلید و پریز ها اقدام نمایید و بعد از اتمام کار نسبت به نصب مجدد اقدام کنید تا در حین رنگ آمیزی رنگ بر روی آنها ریخته نشود.
  7. رنگ ها به دلیل ترکیبات شیمیایی و به خصوص حلال های نفتی که دارند همواره بوی زننده و نامطبوعی داشته و برای اینکه از این بوی بد دچار تنگی نفس و آسیب نشوید بهتر است که سیستم تهویه روشن شده و یا پنجره ها را باز کنید تا هوای تمیز وارد شود.
  8. رنگ های روشن می تواند به بزرگتر نشان دادن فضای شما کمک کند. پس حتما در اتاق های کوچک از رنگ های روشن استفاده نمایید.
  9. زیرسازی مهمترین بخش در کار نقاشی ساختمان می باشد و باید به شکل دقیق این کار انجام شود در غیر این صورت مشکلات زیر سطح خود را بعد از اتمام کار به نمایش می گذارد. ترک خوردگی ها ، فرو رفتگی ها و هر نقصی بر روی سطح باید با کمک بتونه کاری رفع و با سنباده زنی این سطح یکدست شود.
  10. ویژگی قابل شستشو بودن یا نبودن رنگ نیز بسیار مهم می باشد و باید در هنگام خرید این ویژگی بررسی شود. عموما رنگ های غیرقابل شستشو از رنگ های قابل شستشو ارزان تر می باشند.
  11. برند های مختلفی از رنگ وجود دارد اما می تون از جمله رنگ های با کیفیت به شرکت های رنگ هادی ، هاویلوکس ، رنگ سحر ، رنگ پارس و رنگ پیکو اشاره نمود.

رنگ های ساختمانی در انواع مختلفی تولید شده و هر کدام از این رنگ ها نیز ویژگی های خاص خود را دارند. از ویژگی های رنگ روغنی می توان به عمر بالا و قابل شستشو بودن آن اشاره نمود که بسیار مهم می باشد. از طرفی رنگ های پلاستیکی نیز بوی زننده نداشته و به راحتی نیز اجرا می شوند. رنگ های پتینه و مولتی کالر نیز طرح ها و نقش های متنوعی دارند. در مورد ویژگی مهم رنگ های اکرولیک باید به سازگاری آن با محیط زیست اشاره کنیم که به دلیل عدم وجود حلال های شیمیایی می باشد. برخی از رنگ های پلاستیک که کیفیت بالایی داشته و درجه یک محسوب می شوند نیز قابل شستشو می باشند. در انتها باید به این اشاره داشته باشیم که بهتر است متناسب با سلیقه خود رنگ مورد نظر اتخاب شود. مقالات دیگر وبسایت نیز می تواند به شما برای انتخاب صحیح و برآورد دقیق از قیمت نقاشی کمک نماید.

منبع: سایت ساختمانی کار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *