قیمت کفپوش اپوکسی

اگر تمایل به مشاوره و سفارش کفپوش اپوکسی دارید باید بدانید که قیمت کفپوش اپوکسی به عوامل بسیاری بستگی داشته و شناخت این عوامل کمک می کند تا مقایسه قیمت بهتری بین شرکت ها و اکیپ های مجری مختلف داشته باشید. در این مقاله به عوامل مختلفی که بر روی قیمت کفپوش اپوکسی اثر می گذارد می پردازیم. لازم به ذکر می باشد که با توجه به تغییر قیمت مواد اولیه و موارد دیگر از اعلام دقیق قیمت خودداری کرده ایم.

کفپوش اپوکسی دارای انواع مختلف بر اساس ویژگی می باشد که دارای تفاوت در قیمت نیز می باشند از جمله این انواع می توان به کفپوش اپوکسی بیمارستانی و کفپوش اپوکسی سه بعدی و کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک و کفپوش اپوکسی پارکینگ می باشد و می تواند دارای ضخامت های مختلفی نیز باشد.

عومل تاثیر گذار بر قیمت کفپوش اپوکسی

شناخت فاکتور های موثر بر قیمت کفپوش اپوکسی کمک می کند تا در مقایسه قیمت های استعلام شده دقت بیشتری داشته و بتوانید بهترین شرکت را برای اجرای کفپوش اپوکسی با بهترین کیفیت و قیمت انتخاب نمایید. از این رو در ادامه به برخی از این موارد اثر گذار اشاره می کنیم :

زیر سازی سطح

آماده سازی سطح زیرین برای اجرای کفپوش اپوکسی بسیار مهم می باشد و نیاز به زیر سازی می باشد. این مورد شامل تعمیر آسیب های شیمیایی و فیزیکی و همچنین ترمیم حفره ها و شکاف ها می باشد. از دیگر موارد مهم باید به از بین بردن رطوبت و آلودگی سطح اشاره نمود که بر روی چسبندگی اثر گذار می باشد و در صورتی که این زیرسازی آماده باشد هزینه کفپوش اپوکسی کاهش خواهد یافت.

قیمت کفپوش اپوکسی

ضخامت کفپوش

با توجه به اینکه قرار است این کفپوش برای چه فضایی استفاده شود مقدار ضخامت متقاوت می باشد. به طور مثال برای فضای مانند پارکینگ عمومی لازم است که ضخامت کفپوش بسیار بیشتر بوده تا مقاومت لازم را داشته باشد. از سوی دیگر برای فضاهایی که تردد کمتری دارند ضخامت کفپوش میتواند کمتر باشد. به همین دلیل ضخامت این کفپوش می تواند بین 1 تا 8 میلی متر بسته به شرایطو ترافیک متفاوت باشد و این مورد بر روی قیمت اثر مستقیمی دارد.

کیفیت مواد اولیه

مورد بعدی که بر روی قیمت کفپوش اپوکسی اثر گذار است کیفیت مواد مصرفی می باشد که می تواند از برند های مختلفی باشد. این برند ها دارای کیفت های مختلفی نیز بوده و باید بر روی برند مواد اولیه وسواس داشته باشید تا نتیجه نهایی قابل قبول بوده و کفپوش عمر کافی را نیز داشته باشد. اینکه مواد اولیه از کدام برند می باشد نیز اثر مهمی روی قیمت کفپوش اپوکسی دارد.

متراژ فضا

متراژ محیط نیز بسیار مهم می باشد چرا که هر چقدر که متراژ کار افزایش پیدا کرده باشد هزینه نهایی نیز کاهش خواهد یافت. این به دلیل هزینه هایی مثل انتقال تجهیزات و ایاد و ذهاب می باشد که در نهایت سبب کاهش هزینه اجرای هر متر مربع کفپوش اپوکسی می شود. ضمن اینکه برای فضاهای بسیار کم نیز ممکن است هزینه تمام شده بسیار بیشتر باشد چرا که هزینه های ایاب و ذهاب و انتقال تجهیزات یکسان می باشد و برای فضاهای محدودتر بیشتر مشخص می شود.

قیمت کفپوش اپوکسی

دستمزد

تخصص و تجربه اکیپ مجری بسیار مهم بوده و به دلیل آنکه بخش زیادی از کار توسط نیروی انسانی انجام می شود دستمزد آنها نیز بسیار مهم می باشد و در هزینه نهایی دخیل می باشد. گاهی استفاده از نیروی انسانی متخصص سرعت و دقت کار را افزایش داده و می تواند بر روی مدت زمان و هزینه نهایی اثر مثبت داشته باشد.

شرایط محل اجرا

شرایط محیطی نیز بر روی قیمت تمام شده اثر گذار می باشد چرا که ممکن است برای فضایی زمان مفید کار خیلی کم باشد یا فضایی دیگر دارای تهویه مناسب بوده و یا اینکه وضعیت رطوبت و دما چگونه می باشد. از سوی دیگر دسترسی به محل مورد نظر و فاصله نیز مهم بوده و همه این موارد به نوعی بر روی قیمت کفپوش اپوکسی اثر گذار است.

سایر موارد

موارد دیگری بر روی قیمت اثر گذار است از جمله ماشین آلات مورد استفاده ممکن است هزینه بردار بوده اما سرعت کار و کیفیت را افزایش دهد. از سوی دیگر تنوع رنگ و طرح نیز برای  فضاهای اداری یا پارکینگ ها نیز روی قیمت اثر می گذارد. اینکه نحوه پرداخت شما چگونه است نیز ممکن است روی قیمت اثر گذار باشد. وضعیت سطح زیرین چون بتن و سنگ یا موزاییک نیز مهم بوده که بر میزان مصرف رنگ اپوکسی اثر دارد.

مواردی که در بالا گفته شد اثر مستقیمی بر قیمت کفپوش اپوکسی دارند و باید برای برآورد دقیق قیمت از این موارد اطلاعات کافی را داشت. از سوی دیگر قیمت مواد مصرفی همواره افزایشی می باشد و نمی توان به طور دقیق قیمت اجرای هر متر مربع کفپوش اپوکسی را اعلام نمود اما دانستن موارد فوق کمک می کند تا درک بهتری از قیمت داشته و بتوانید مقایسه بهتری بین قیمت هایی که اعلام می شود را داشته باشید. شما می توانید برای برآورد دقیق قیمت کفپوش اپوکسی با شمار کارشناسان ما تماس بگیرید. مقاله شناخت مزایا و معایب کفپوش اپوکسی نیز به انتخاب بهتر شما کمک می کند.

منبع: سایت ساختمانی کار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *